جوشانده عرق نعناع و چای نبات

گیاهان دارویی از جمله پرکاربردترین محصولات دارویی و تاکید شده در طب سنتی می باشند که مصرف آن همواره از سوی مزاج شناسان و متخصصان طب سنتی توصیه می شود. جوشانده عرق نعناع و چای نبات یکی از معروف ترین و محبوب ترین انواع جوشانده ها می باشد که هر کس در طول زندگی خود به دلیل اثر دارویی آن، که برای مشکلات گوارشی و نفخ و هضم غذا دارد آن را امتحان نموده و اثر معجزه آسای آن را تجربه کرده است.

جوشانده عرق نعناع و نبات

گیاه نعناع به دلیل پر خاصیت بودن و اثرات درمانی و دارویی ثابت شده ای که دارد و به صورت نوشیدنی بدون افزودنی و یا همراه با نبات و سایر افزودنی ها جوشانده شده و مصرف می شود. جوشانده عرق نعناع و نبات برای رفع مشکلات گوارشی و نفخ معده و ناراحتی معده و حالت تهوع و همچنین اسهال و استفراغ، بهترین راهکار می باشد که در مدت زمان کوتاهی فرد را از این مشکلات خلاص می کند.

همچنین بنا به نوع مصرف و استفاده از آن، نوع گیاه و مقاومت در برابر دمای بالا و حرارت، و نوع ماده تاثیر گذار آن به دو حالت دمنوش یا جوشانده مصرف می کنند برای مثال برای مشاهده تاثیر گذاری یک گیاه آن را دم می کنند و برای خاصیت دیگر و اثری متفاوت از همان گیاه، آن را به صورت جوشانده مصرف می نمایند. در نتیجه با دو نوع مصرف متفاوت از یک گیاه دارویی، نتیجه و تاثیر متفاوتی نیز در بدن انسان مشاهده می نمایید. گیاهی که آن را در آب گرم یا سرد ریخته، مخلوط کنند و از طریق حرارت آن را بجوشانند، به مایع حاصل از جوشیدن آن جوشانده گفته می شود.

توجه به این نکته که چه گیاهی را بجوشانیم و کدام را دم بکنیم حائز اهمیت است، چرا که بعضی گیاهان در اثر جوشاندن خواص خود را از دست می دهند. بعضی دیگر نیز در اثر جوشیدن مواد سمی تولید می کنند که می تواند خطر آفرین شود. پس از جوشاندن بعضی گیاهان خودداری نموده و آن را به صورت دم کرده میل کنید. تفاوت دمنوش و جوشانده در نحوه حرارت و میزان دما، همچنین تاثیر و اثر بخشی مایع حاصله می باشد. به این صورت که در جوشانده به دلیل حرارتی که به محصول می دهند مایع به دست آمده خاصیت خود را از دست می دهد و حین جوشیدن مقدار زیادی از مواد خود را از دست می دهد. ولی نوشیدنی دمنوش قوی تر و اثر بخش تر می باشد و خواص آن در زمان تهیه حفظ می شود.

چای نبات با عرق نعنا

به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان در نعناع از این نبات با عرق نعنا برای درمان نفخ معده و هضم غذا کمک شایانی می کنند. همچنین به دلیل پر مصرف بودن این گیاه پر خاصیت در طب سنتی از آن به عنوان ضد تهوع نیز استفاده می کنند.

عرق نعنا و نبات برای اسهال

از جمله نوشیدنی های معروف و شناخته شده در بین ایرانیان که به دلیل خواص ثابت شده ای که برای شکم درد و اسهال دارا می باشد عرق نعناع و نبات است. که با ترکیب گیاه معجزه آور نعناع و نبات یک داروی بسیار قوی به دست می آید که برای بسیاری از مشکلات گوارشی مثل آب روی آتش عمل می کند. از جمله خواص دارویی عرق نعناع می توان به رفع مشکلات روده، معده، ضد ویروس بودن آن و درمان بعضی عفونت ها اشاره نمود.

عرق نعناع با چای

در حال حاضر گیاهان دارویی و خواص بی نظیر آن در تمام دنیا شناخته شده است و به صورت گسترده از ایران به کشور های دیگر هم ارسال می شوند. عرق نعناع به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد، همراه چای برای تقویت معده و بدن مفید می باشد، آرام بخش و قاعده آور می باشد و درد شکم و دندان را تسکین می دهد. علاوه بر استفاده از این گیاهان به عنوان دمنوش و جوشانده از آنها به عنوان مواد اولیه در صنعت داروسازی و در کارخانه های تولید داروهای گیاهی نیز استفاده می شود.

جوشانده عرق نعنا و خاکشیر

گیاهان دارویی با توجه به محبوبیت زیادی که در دنیا دارند، ارزش تجاری زیادی پیدا کرده اند. مراکز فروش، محصولات خود را به صورت فله ای و بسته بندی شرکتی و کارخانه ای با قیمت مناسب و مقرون به صرفه عرضه می کنند. جوشانده عرق نعنا و خاکشیر برای جلوگیری از گرما زدگی بسیار مناسب می باشد و در فصل گرم سال برای خنک ماندن و دوری از گرمازدگی مصرف آن توصیه می شود.

توزیع کننده گیاهان دارویی با آگاه بودن از خواص و فواید این محصولات اقدام به فروش این فرآورده می نمایند و افرادی که خواهان خرید نوع  ارگانیک این محصولات هستند به راحتی و آسانی می‌ توانند این محصول را با کمترین هزینه به دست بیاورند. فروش گیاهان دارویی به صورت عمده نیز امکان پذیر می باشد. خریداران می توانند از طریق اینترنت اقدام نمایند و این محصولات را در بسته بندی های کوچک و بزرگ به دست بیاورند. فروش عمده از طریق اینترنت و سایت های اینترنتی، این امکان را می دهد که محصولی مقرون به صرفه و با قیمت مناسب تهیه کنید و  در هر نقطه از ایران که هستید این فرآورده را سفارش داده  و آن را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

به دلیل افزایش تقاضا در بازار داخلی و خارجی برای گیاهان دارویی و فروش عمده آن به قیمت تولیدی، باعث شده تولید کنندگان در سراسر کشور، با تمام همت خود با کیفیت‌ ترین محصولات را بدون استفاده از مواد نگهدارنده و به صورت کاملا ارگانیک تولید کنند. تا با عرضه آن به بازار داخلی و حتی صادرات آن به کشورهای خاورمیانه و یا حتی به کشورهای اروپایی، کمک شایانی به اقتصاد کشور کنند.

عرق نعنا فلفلی

این مراکز با توجه به نظر کاربران به عنوان مرجع فروش فوق العاده گیاهان دارویی با تخفیف استثنائی و با حذف واسطه ها و در نتیجه حذف هزینه های اضافی، محصولات خود را، با مناسب ترین قیمت به خریداران گرامی عرضه می کند. با در نظر گرفتن این نکته، فروش مستقیم این محصول با کیفیت به صورت مستقیم، از نظر هزینه، کمک مناسبی به خریدار می کند.