کشف لیمویی مربوط به روم باستان در هند

لیمو درخت کوچکی لیمو شیرین برای سرماخوردگی است (Citrus limon) که حتی در زمستان سبز است.

این درخت از آسیا آمده است و همچنین نام میوه زرد رنگ بیضی شکل این درخت است. این میوه برای پخت و پز و چیزهای دیگر در جهان استفاده می شود.

مردم به طور قطع نمی دانند لیمو از کجا آمده است. با این حال، بیشتر مردم فکر می کنند که لیمو برای اولین بار در هند، شمال برمه و چین رشد کرده است.

لیمو نام رایج لیمو مرکبات است. لیمو یک ماشین ظرفشویی ال جی ساخت کره مرکبات زرد رنگ است. مربوط به پرتقال است. آب لیمو تقریباً 5٪ اسید سیتریک دارد و PH آن 2 تا 3 است.

گیاهان لیمو از نظر اندازه متفاوت هستند اما به طور کلی کوچک می مانند. بلندترین ارتفاعی که می توانند به دست آورند حدود 6 متر است.

لیمو

طعم لیمو ترش است. آب، پوست و پالپ اغلب در پخت و پز استفاده می شود، اغلب در ماهی و سایر گوشت ها برای طعم بهتر. از لیمو برای طعم دادن به نوشیدنی هایی مانند لیموناد یا نوشابه ها نیز استفاده می شود.

منشا لیمو ناشناخته است، اگرچه لیست کالاهای مجاز برای صادرات به عراق تصور می شود که لیمو برای اولین بار در آسام (منطقه ای در شمال شرقی هند)، شمال برمه یا چین رشد کرده است.

یک مطالعه ژنومی لیمو نشان داد که این لیمو ترکیبی بین پرتقال تلخ (پرتقال ترش) و سیترون است.

لیموها نه دیرتر از لیست کالاهای صادراتی ایران به قطر قرن دوم پس از میلاد، در زمان روم باستان، در نزدیکی جنوب ایتالیا وارد اروپا شدند. با این حال، آنها به طور گسترده کشت نمی شدند.

آنها بعدها در حدود سال 700 میلادی به ایران و سپس به عراق و مصر معرفی شدند.

لیمو برای اولین بار در ادبیات در یک رساله عربی قرن دهم در مورد کشاورزی ثبت شد و همچنین به عنوان یک گیاه زینتی در باغ های اولیه اسلامی استفاده می شد. بین 1000 تا 1150 به طور گسترده در سراسر جهان عرب و منطقه مدیترانه توزیع شد.

  • منابع:
    1. Lemon facts for kids
  • تبلیغات: 
    1. هند دومین تولید کننده نخود آبگوشتی سبز
    2. تایل درست شده با طلا در خانه بازیگر ایرانی
    3. استفاده از ظروف مسی در تخلیه آب دریاچه ارومیه
    4. برجسته کردن فضای زندگی با پرده حریر مخمل