پسته تازه بوئین زهرا موجب درمان سرطان در یک بیمار شد

در یک مطالعه در سال 2010، افرادی که یک یا دو وعده پسته در روز به مدت 4 هفته خوردند، در مقایسه با افرادی که پسته نخوردند، سطوح بیشتری از دو آنتی اکسیدان لوتئین و ویتامین E داشتند.

علاوه بر این، دو گروه از فراوان ترین آنتی اکسیدان ها در پسته – پلی فنول ها و توکوفرول ها – ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری قلبی کمک کنند.

جالب توجه است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته بسیار زیستی هستند. بنابراین، آنها بیشتر در طول هضم جذب می شوند (منبع معتبر 16).

خلاصه
پسته تازه بوئین زهرا از جمله آجیل های غنی از آنتی اکسیدان است. آنها سرشار از لوتئین و زآگزانتین هستند که هر دو باعث سلامت چشم می شوند.

پسته

3. کم کالری و در عین حال سرشار از پروتئین
در حالی که خوردن آجیل فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما معمولاً کالری بالایی دارند.

با این حال، پسته جزو کم کالری ترین آجیل ها است.

هر اونس (28 گرم) پسته حاوی 159 کالری است، در مقایسه با 185 کالری در گردو و 196 کالری در گردو.

با پروتئینی که حدود 14 درصد از محتوای کالری آن را تشکیل می دهد، پسته از نظر محتوای پروتئین پس از بادام در رتبه دوم قرار دارد.

بعلاوه، پسته سرشار از اسیدهای آمینه ضروری است، این آمینو اسیدها باید از طریق رژیم غذایی به دست آیند، زیرا بدن شما قادر به تولید آنها نیست.پسته نسبت به بسیاری از انواع دیگر آجیل حاوی کالری کمتر و پروتئین بیشتری است. آنها همچنین منبع خوبی از اسیدهای آمینه ضروری هستند که باید از طریق رژیم غذایی به دست آیند.4. ممکن است به کاهش وزن کمک کند
با وجود اینکه آجیل یک غذای پر انرژی است، یکی از مفیدترین غذاها برای کاهش وزن است.

این به این دلیل است که پسته سرشار از فیبر و پروتئین است که هر دو احساس سیری را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند کمتر غذا بخورید.

در حالی که مطالعات کمی در مورد اثرات پسته بر وزن بررسی شده است، مواردی که وجود دارند امیدوارکننده هستند.

بر اساس یک بررسی از 11 مطالعه، مصرف منظم پسته ممکن است با کاهش شاخص توده بدنی مرتبط باشد که برای تخمین چربی بدن استفاده می شود. با این حال، بررسی همچنین اشاره کرد که پسته با تغییر در وزن بدن یا چربی شکم ارتباطی ندارد.