لامپ مهتابی سوخته در خانه پیرزن دلیل وجود ارواح از خرافات کرمانی ها

افزایش استفاده از نورهای فلورسنت به عنوان یک استراتژی کاهش تغییرات آب و هوایی ممکن است بیماری چشم را افزایش دهد.

محدوده ایمن نور برای جلوگیری از قرار گرفتن چشم در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر بالقوه (UV) 2000 تا 3500K و بیش از 500 نانومتر است.

برخی از چراغ های فلورسنت مانند لامپ مهتابی ۴۰ وات پارس خارج از این محدوده امن قرار می گیرند.

نور فلورسنت ممکن است بیماری های چشمی مرتبط با اشعه ماوراء بنفش را تا 12 درصد افزایش دهد و طبق محاسبات ما سالانه 3000 مورد دیگر آب مروارید و 7500 مورد ناخنک در استرالیا ایجاد کند.

کنترل بیشتر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از لامپ های فلورسنت مورد نیاز است.

این ممکن است نگرانی خاصی برای جمعیت پیر در کشورهای توسعه یافته و کشورهایی در عرض های جغرافیایی شمالی باشد که در آنها وابستگی بیشتری به نور مصنوعی وجود دارد.

کاهش تغییرات آب و هوا شامل تغییرات زیادی در استفاده از فناوری خواهد شد.

بسیاری از مردم در سراسر جهان هم در خانه و هم در محل کار در معرض منابع نور مصنوعی هستند.

تا همین اواخر، این عمدتا مستلزم قرار گرفتن در معرض نورهای رشته ای و کمتر در معرض نور فلورسنت بود.

حرکت به سمت پایداری و اقتصاد کم کربن شامل حذف تدریجی لامپ های رشته ای و تغییر به سمت روشنایی با مصرف انرژی بیشتر در تعدادی از کشورها از جمله استرالیا و کشورهای اتحادیه اروپا شده است.1،2 در ایالات متحده، قانون فدرال تصریح می کند که چراغ های رشته ای تا سال 2014.3 به تدریج حذف شوند

در سطح جهانی، تعداد فزاینده‌ای از کارگران زمان کار خود را در ساختمان‌ها سپری می‌کنند تا در مزارع یا سایر مکان‌های بیرونی و بنابراین، به طور منظم و برای مدت طولانی، از طریق نور فلورسنت در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار می‌گیرند.

این افزایش تا حدی به دلیل شهرنشینی سریع و جامعه مبتنی بر دانش (جذب کارگران به ادارات) است که در آن زندگی می کنیم.

اگرچه نور فلورسنت سال‌هاست در مدارس و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تنها در سال‌های اخیر بر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در خانه غالب شده است و در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انواع نورهای کم مصرف که با آن چراغ های رشته ای جایگزین می شوند عبارتند از لامپ های تخلیه با شدت بالا (HID)، دیودهای ساطع کننده نور (LED) و نورهای فلورسنت، از جمله لامپ های فلورسنت فشرده فشرده (CFL).

همه این منابع نور کارآمدتر از لامپ رشته‌ای هستند که رشته‌های تنگستن را به‌طور الکتریکی گرم می‌کند تا بدرخشد اما انرژی زیادی را به عنوان گرما از دست می‌دهد.

مثلاً 4 CFL، 75 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای مصرف می‌کنند.