عرق نعنا کوهی سنگین

عرق نعنا کوهی سنگین یکی از انواع عرقیات پر خاصیت و پر کاربرد می باشد که به عرق دو آتیشه نیز معروف است. در واقع علت نامگذاری این عرق به دلیل طرز درست کردن آن است بدین صورت که در تهیه آن دو برابر حجم آب باید گیاه نعنا ریخته شود که بر اثر تقطیر، عرق نعنا سنگین به دست می آید. از آن جایی که نسبت نعنا دو برابر آب است عرق حاصله غلیظ و تلخ مزه است که عطری بی نظیر و خاص دارد. این عرق آن قدر پر خاصیت است که از آن برای رفع مشکلات گوارشی، پاکسازی سموم از بدن، چربی سوزی بدن، تقویت حافظه، رفع مشکلات تنفسی و… استفاده می شود.

این عرق را می توان به صورت مستقیم و بی واسطه از طریق فروشگاه آنلاین اینترنتی در حجم های دلخواه سفارش داد. در واقع با مراجعه به این وبسایت می توان از قیمت روز غرق نعنا اطلاع یافت و عوامل موثر بر قیمت این محصول را شناسایی نمود. مسلما اگر شما جزء خریداران عمده عرق نعنا باشید باید از قیمت آن اطلاع داشته باشید تا بتوانید مطابق با بودجه خود برنامه ریزی کنید.

از جمله عوامل موثر می توان؛ کیفیت، نوع بسته بندی، نام برند، حجم خرید، نوسانات بازار، نحوه خرید و فروش و میزان عرضه و تقاضا را نام برد. هر چه کیفیت محصول بهتر و بسته بندی جالب تری داشته باشد، مسلما قیمت بالا تری نیز دارد هم چنین در فصول عرق گیری، که عرق نعنا به وفور یافت می شود به دلیل افزایش عرضه، قیمت عرق نعنا کاهش می یابد.

عرق نعنا کوهی سنگین

بارهنگ و عرق نعنا حکیم خیراندیش

بارهنگ و عرق نعنا حکیم خیراندیش از نظر دکتر و حکیم خیر اندیش بارهنگ از طبع سرد و خشکی برخوردار است که حدود ۹۰ درصد کالری دارد که این درصد از کربوهیدرات ها به دست می آید. مصرف بارهنگ به تنهایی برای افراد سرد مزاج مناسب نیست پس باید از مسهل آن که عرق نعنا است استفاده کرد، چرا که این عرق مفید طبع گرمی دارد و می تواند سردی بارهنگ را خنثی کند.

شربت بارهنگ و عرق نعنا یک نوشیدنی بسیار مقوی و عالی است که به دلیل داشتن طبع متعادل، برای افراد گرم مزاج و سرد مزاج مناسب است و می تواند برای رفع بسیاری از مشکلات بدن موثر باشد. جالب است بدانید این ترکیب برای افرادی که اضافه وزن دارند، خوب است چرا که این گیاه سرشار از فیبر است که احساس سیری طولانی مدتی در بدن ایجاد می کند و سبب کاهش وزن می گردد.

بارهنگ و عرق نعنا سبب تقویت دستگاه گوارش می شود. این ترکیب خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد از این رو رفلاکس معده، درد معده و عفونت های روده ای را از بین می برد. برای رفع این مشکل بهتر است یک لیوان عرق نعنا را با یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ، مخلوط کرده و با عسل میل کنید لازم به ذکر است برای اثر دهی بهتر این مخلوط، آن را یک ساعت بعد از غذا میل نمایید.

افرادی که دارای سندرم روده تحریک پذیر هستند می توانند از عرق نعنا حکیم خیراندیش استفاده کنند که تاثیرات شگفت انگیزی روی حرکات روده دارد. این افراد با نوشیدن عرق نعنا می توانند از شر نفخ، درد معده و اختلالات روده خلاص شوند علاوه بر این ها عرق نعنا به درمان سوء هاضمه نیز کمک می کند.

از نظر حکیم خیراندیش ترکیب عرق نعنا و تخم بارهنگ برای رفع یبوست کارساز است زیرا؛ نرم کننده و ملین روده است و سبب خروج راحت تر غذا از روده می شود. اگر دچار یبوست مزمن هستید بهتر است یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ را در یک لیوان عرق نعنا جوشانده و پس از این که ولرم شد با یک قاشق عسل شیرین نموده و میل کنید ‌وبه مدت ۴۰ روز این کار را ادامه دهید تا نتیجه مطلوب را ببینید ضمنا می توان یک استکان عرق نعنا و گلاب را به همراه تخم بارهنگ جوشانید و به همراه عسل میل کرد.

عرق نعنا مسهل است

عرق نعنا مسهل است عرق نعنا از گیاه نعنا و طی مراحل خاصی به دست می آید که عرقی همه کاره و مفید است. این عرق دارای مواد معدنی و ویتامین های فراوانی است که می تواند برای درمان سایر بیماری ها موثر باشد. در واقع یکی از خواص بسیار خوب عرق نعنا، خاصیت مسهل بودن آن است یعنی دارای ماده ای به نام منتول است که حرکات روده را نرم می کند.

عرق نعنا آنزیم های گوارشی را تحریک می کند از این رو گوارش و هضم غذا به خوبی انجام می شود هم چنین این عرق با گرم کردن درون شکم، فرآیند خروج گاز را آسان تر می کند. این عرق برای اسهال نیز بسیار خوب است و دلیل آن هم وجود فیبر فراوان در ساختار آن است در حقیقت فیبر موجود در این عرق به جلوگیری از مشکلات گوارشی از قبیل؛ نفخ، معده درد و یبوست کمک شایانی می کند.

پس اگر به دنبال بهترین مسهل می گردید و می خواهید با استفاده از روش های کاملا سالم و طبیعی یبوست خود را رفع کنید، بهتر است از عرق نعنا استفاده کنید که علاوه بر رفع مشکلات گوارشی برای درمان بیماری های تنفسی، عصبی، قلبی و کم خونی مناسب است. لازم به ذکر است این عرق گیاهی احساس خنکی درون دهان ایجاد می کند و برای درمان دیابت هم کارساز است.

قیمت عرق نعنا بسیار مناسب است و تمامی افراد می توانند آن را به راحتی خریداری کنند فقط برای تهیه نوع اصل و مرغوب آن باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد. این سایتی که مشاهده می کنید از مراکز عرضه کننده عرق نعنا اصل است که کیفیت محصولات آن به همه اثبات شده و قیمت های به صرفه ای نیز دارد پس بهتر است همین حالا برای خرید عمده این محصول اقدام کنید.

عرق نعنا گل افشان

عرق نعنا گل افشان شرکت گل افشان در زمینه تولید انواع عرقیات گیاهی بسیار درخشیده و این عرقیات را با بهترین گیاهان تازه و درجه یک و با استفاده از مجهز ترین دستگاه های مدرن و زیر نظر افراد متخصص تولید و روانه بازار می کند. عرق نعنا گل افشان از کیفیت عالی برخوردار است به همین دلیل بسیاری از افراد برای درمان مشکلات خود از آن استفاده می کنند در ادامه با ما باشید تا با خواص این عرق بیشتر آشنا شوید.

کاهش وزن؛ افرادی که از چاقی خود شکایت دارند و می خواهند با استفاده از دارو های طبیعی و بدون عارضه وزن کم کنند، بهتر است عرق نعنا را امتحان کنند. این عرق مفید حاوی فیبر رژیمی است که احساس سیری طولانی مدتی در فرد ایجاد می کند و بدن دچار کاهش وزن می شود. برای دیدن نتیجه مطلوب از مصرف عرق نعنا، بهتر است یک ربع قبل و بعد از غذا خوردن یک استکان عرق نعنا بنوشید تا ۵ برابر چربی سوزی بدن افزایش یابد.

درمان مشکلات تنفسی؛ عرق نعنا برای رفع علائم سرماخوردگی نظیر؛ گرفتگی بینی، سرفه، گرفتگی گلو و ریه ها اثر بخش است چرا که غنی از ماده ای به نام منتول است که این ماده فضای درونی بینی را ضد عفونی می کند و مسیر آن را باز می کند. در واقع عطر خوش و خنک این عرق بینی را باز می کند و بهترین تاثیر را روی مغز می گذارد.

حفظ سلامت دهان و دندان؛ عرق نعنا گل افشان دارای عطر قوی است و این عطر به دلیل وجود منتول در ساختار آن است در حقیقت عرق نعنا خاصیت ضد میکروبی دارد از این رو در تهیه انواع دهانشویه استفاده می شود که فضای درونی دهان را کاملا ضد عفونی و آرام می کند و از خشکی دهان جلوگیری می کند. این عرق بوی بد دهان را رفع کرده و از ایجاد بیماری های لثه پیشگیری می کند.

درمان آسم؛ استنشاق عرق نعنا، مجاری تنفسی را باز می کند و علایم آسم نظیر؛ تنگی نفس و خس خس سینه را بهبود می بخشد. این عرق خوشبو دستگاه تنفسی را ضد عفونی کردن و احساس خنکی را ایجاد می کند.

جدول ارزش غذایی عرق نعنا

جدول ارزش غذایی عرق نعنا عرق نعنا از عرقیات گیاهی پر مصرف در طب سنتی می باشد که از گذشته تا به امروز برای رفع مشکلات متعدد بدن استفاده می شود. اگر خواسته باشیم در مورد جدول ارزش غذایی این عرق بحث کنیم باید به مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن اشاره کنیم که بسیار گسترده است حال تا ادامه مطلب با ما باشید تا از خواص درمانی عرق نعنا بیشتر آگاه شوید.

عرق نعنا حاوی کالری، کربوهیدرات، چربی، پروتئین، آهن، پتاسیم، منیریم، منگنز، مس، ویتامین C و ویتامین های گروه B است. در حقیقت خاصیت اصلی عرق نعنا، ضد نفخ بودن و رفع دل درد است، حتما مادر بزرگ ها را دیده اید که به محض شکم درد، شیشه عرق نعنا را می آورند و با مقداری عسل یا نبات میل می کنند و سریع هم بهبودی می یابند چرا که این عرق مفید فیبر زیادی دارد که فرایند هضم را راحت انجام می دهد و با روان کردن حرکات روده ای، از ایجاد یبوست، نفخ، معده درد و شکم درد پیشگیری می کند.

آهن موجود در عرق نعنا برای رفع کم خونی بسیار موثر است، این عرق سطح گلبول های قرمز خون را افزایش داده و سبب تنظیم گردش خون می شود بنابراین فرایند خون رسانی به مغز و بافت های بدن به خوبی انجام می شود ضمنا عرق نعنا آنتی اکسیدان های قوی چون؛ ویتامین C دارد که سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و بدن را در مقابل سرماخوردگی و آنفلوانزا قوی می کند.

لازم به ذکر است عرق نعنا فاقد کلسترول بوده و تاثیرات چشم گیری روی سلامت قلب می گذارد هم چنین وجود ویتامین B9 و B6 در این عرق تمام خستگی ها و تنش های روحی را از بین می برد و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند. در حقیقت ارزش غذایی عرق نعنا به قدری بالا است که اگر روزانه یک استکان از آن را به همراه عسل میل کنید، تمام نیاز های بدن تامین می گردد.

خاصیت آرامش بخش عرق نعنا سبب می شود که خوابی راحتی داشته باشید این عرق عضلات را شل می کند و به اعضای آرامش می بخشد بنابراین بهترین روش درمانی برای بی خوابی و اختلالات خواب است، لازم به ذکر است این عرق برای درمان کبد چرب نیز مفید است چون در ترکیبات آن موادی مانند؛ منتول و منتفون وجود دارد که نقش آنتی اکسیدان دارند و از بدن سم زدایی می کنند.

ناگفته نماند عرق نعنا برای رفع مشکلات پوستی نیز کاربرد دارد چرا که مواد مغذی پوست را فراهم می کند و از ایجاد لکه، چین و چروک و تیرگی پوست پیشگیری می کند با این اوصاف از مصرف این عرق غافل نشوید.

عرق نعنا و ضربان قلب

عرق نعنا و ضربان قلب امروزه ابتلا به بیماری های قلبی در بین اقشار مختلف جامعه رواج پیدا کرده و حتی جوانان نیز دچار سکته قلبی می شوند و از دلایل آن نیز می توان استرس و اضطراب را نام برد. متخصصان طب سنتی طبق تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که عرقیات گیاهی مانند؛ عرق نعنا می تواند در تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از ایجاد بیماری قلبی موثر باشد. اگر می خواهید از خواص این عرق مفید در مورد قلب، اطلاعات بیشتری کسب کنید بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

عرق نعنا با داشتن پتاسیم، منیزیم و منگنز بالا از فشار وارده بر رگ ها جلوگیری می کند هم چنین مانع ایجاد پلاک و رسوبات در شریان ها می گردد از این رو جریان خون به خوبی برقرار است و قلب به طور منظم کار می کند. همان طور که در بخش قبلی ذکر شد عرق نعنا هیچ گونه کلسترولی ندارد بنابراین مصرف یک استکان از آن سبب تنظیم فشار خون می شود و همان طور که می دانید با کاهش فشار خون، ضربان قلب هم منظم می شود.

لازم به ذکر است اگر ناراحتی قلبی دارید بهتر است از عرق نعنا سبک استفاده کنید چرا که عرق نعنا دو آتیشه یا همان سنگین غلظت بالایی دارد و میزان منتول آن زیاد است از این رو ممکن است اثر عکس داشته باشد و ضربان قلب را افزایش دهد. از دیگر دلایل مفید بودن عرق نعنا برای سلامت قلب، داشتن ویتامین B9 است که این ویتامین نوعی اسید آمینه به نام هموسیستئین را تنظیم می کند و مانع لخته شدن خون می شود.

عرق نعنا منیزیم دارد و این ماده معدنی نیز با تنظیم ضربان قلب رابطه مستقیم دارد پس هنگامی که منیزیم بدن کم باشد، قلب به درستی عمل نمی کند و فشار خون افزایش می یابد. پس در کلام آخر به این نتیجه می رسیم که استفاده از عرق نعنا چقدر برای قلب سودمند است و می تواند شما را از تپش قلب خلاص کند ولی به شرطی که در مصرف آن اعتدال رعایت شود.