عرق نعنا در اوایل بارداری

عرق نعنا یکی از عرقیجات سنتی ایرانی است که به عنوان داروی گیاهی جهت درمان بعضی از اختلالات ساده گوارشی و مشکلاتی از قبیل نفخ معده به کار می رود. اگر چه مصرف این محصول به مقدار کم و در غلظت پایین، می تواند مفید بوده و دل درد های ساده را تسکین بخشد اما مصرف عرق نعنا در اوایل بارداری، ممکن است مضر باشد ‌و معمولا توصیه نمی گردد. عرق نعنا می تواند باعث افزایش فشار خون و سرعت ضربان قلب گردد. همچنین مصرف این محصول ممکن است انقباضات دیواره رحم را تحریک نماید، از این رو بهتر است در اوایل بارداری، از عرق نعنا استفاده نشود.

عرق نعنا در اوایل بارداری

عرق نعنا را چه زمانی بخوریم

عرق نعنا را چه زمانی بخوریم اگر چه عرق نعنا در فرهنگ غذایی کشور ما به عنوان نوعی ماده معطر و طعم دهنده برای تهیه انواع شربت سنتی، دوغ، دسر های محلی، بعضی از غذاها و سس ها و غیره به کار می رود اما این محصول در اصل یک نوع داروی گیاهی و طبیعی بوده که باید در زملن بروز اختلالات ساده ای همانند دل درد و با دل پیچه جزئی، مصرف گردد. در واقع عرق نعنا باید زمانی از عرق نعنا استفاده کنید که دستگاه گوارش شما نیاز به تسکین دارد. استفاده دائمی از این محصول و یا مصرف آن در حجم بالا، می تواند مضر بوده و همچنین مشکلاتی مانند رفلاکس معده را تشدید کند.

ممکن است بعضی از افراد پس از صرف غذا های نفاخ مثل انواع آش و‌ آب گوشت، به میزان یک استکان، عرق نعنای رقیق بخورند تا سبب هضم بهتر حبوبات گشته و از نفخ شکم جلوگیری کنند. در صورتی که کسی منع پزشکی نداشته و به بیماری های حاد گوارشی و فشار خون بالا مبتلا نباشد، می تواند از عرق نعنا برای هضم بهتر انواع غذا، کمک بگیرد.

خاصیت عرق نعنا

خاصیت عرق نعنا بسیاری از عرقیجات ایرانی سنتی از قبیل عرق نعنا، از گذشته تا امروز در طب سنتی به عنوان انواع داروی طبیعی و گیاهی برای التیام و تسکین درد ها و مشکلات خفیف دستگاه گوارشی، نفخ، اسهال و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در عین حال بسیاری از عرقیجات، به دلیل آن که از برگ ها و گل های گیاهان معطر گرفته می شوند، مثل عرق نعنا دارای رایحه ای خاص و منحصر به فردی نیز هستند. از این رو عرق نعنا، گلاب و سایر اسانس های طبیعی از این قبیل، برای تهیه انواع نوشیدنی ها، شربت های ایرانی و دسر های سنتی نیز به کار رفته و‌ مصرف آنها از گرما زدگی جلوگیری می کند.

عرق نعنای اصل و درجه یک که از عصاره کاملا خالص و طبیعی گیاه نعنای تازه و مرغوب گرفته شده باشد، دارای خواص و فوائد شگفت انگیز و فراوانی برای سلامت و تقویت بدن بوده و همچنین از طعم و رایحه ای مطبوع و منحصر به فرد نیز برخوردار می باشد. از جمله خواص مهم عرق نعنا می توان به تاثیر آن بر دستگاه گوارش اشاره نمود که در واقع از دیرباز نوعی داروی مسکن طبیعی برای انواع دل‌ درد و دل‌ پیچه بوده و درد های ساده معده را تا اندازه زیادی کاهش می دهد.

عرق نعنا در واقع یک نوع داروی گیاهی و طبیعی با ده ها خاصیت است که مصرف آن در کشور ما محبوبیت زیادی دارد. این محصول نوعی تقویت کننده برای دستگاه گوارش بدن به شمار می آید و همچنین به عنوان یک داروی موثر طبیعی برای برطرف نمودن ضد اسهال نیز مورد مصرف قرار می گیرد. ضمن آن که اگر عرق نعنا، مرغوب و درجه یک باشد، دارای رایحه ای قوی و سودمند نیز می باشد که می تواند تا اندازه ای سبب درمان آب ریزش بینی در هنگام سرما خوردگی و تسکین سر درد های سینوزیتی و میگرنی نیز بشود. از دیگر خواص این محصول همچنین می توان به تاثیر اسانس نعنا بر بوی دهان اشاره نمود که مصرف عرق نعنا در مقدار اندک، سبب خوشبویی دهان گشته و بوی بد دهان و حلق را رفع می کند.

به علاوه عرق نعنای اصل و تازه، حاوی اسانس طبیعی منتول است که این ماده در درمان اختلالات تنفسی از جمله گرفتگی و احتقان بینی، بسیار موثر است. در واقع رایحه عرق نعنا می تواند سبب باز شدن مجاری تنفسی گشته و به رفع احتقان بینی، گلو و ریه کمک نماید. همچنین نوشیدن مقدار اندکی عرق نعنای رقیق و مرغوب سبب شادابی و طراوت بدن گشته و سیستم گردش خون و اکسیژن رسانی را در بدن تقویت می کند.

برای سفارش و خرید عرق نعنای اصل، خالص و درجه یک بهتر است به مراکز توزیع و فروشندگان معتبری مراجعه نمایید که خود، تولید کننده این محصول نیز باشند. در این صورت با خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده، ضمن اطمینان از کیفیت بالا و‌ درجه یک عرق نعنا، با حذف هزینه های دلالی و واسطه گری، این محصول را با قیمت مناسب تری نیز خریداری خواهید نمود. جهت سفارش و خرید این محصول می توانید به وب سایت مجموعه ما به عنوان بهترین مرجع خرید عرق نعنای اعلا و‌ مرغوب، مراجعه نمایید تا ضمن آشنایی با انواع محصولات ما و اطلاع از لیست قیمت آنها، همچنین از مزایای مشاوره پیش از خرید با کارشناسان با تجربه، ماهر و متخصص ما نیز بهره‌ مند گردید.

بارهنگ و عرق نعنا برای میکروب معده

بارهنگ و عرق نعنا برای میکروب معده بارهنگ در اصل نوعی گیاه دارویی و طبیعی به شمار می آید که از خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی برخوردار می باشد. از مخلوط بارهنگ و عرق نعنا به صورت شربت به‌‌ عنوان یک نوع درمان ساده خانگی جهت رفع عفونت معده استفاده می شود. دل پیچه و درد معده و همچنین کولیت خفیف نیز تا حد زیادی با مصرف بارهنگ و عرق نعنا، درمان می شود. این محصول به طور کلی برای سلامت و تقویت دستگاه گوارش و دفع انواع باکتری های مضر معده، مفید است.

مصرف هم زمان بارهنگ و عرق نعنا، یکی از بهترین روش های درمان طبیعی و گیاهی برای میکروب معده است. اگر مخلوطی از یک لیوان عرق نعناع با تخم بارهنگ را به اندازه یک قاشق چای خوری و مقداری عسل در طی چند وعده مصرف نمایید، تاثیر مثبت این داروی طبیعی را جهت درمان میکروب معده، مشاهده خواهید نمود. جهت بهره مندی هر چه بیشتر از خواص مخلوط بارهنگ و عرق نعنا، بهتر است این ترکیب را حدود یک ساعت پس از صرف وعده های اصلی غذایی، استفاده کنید.

بارهنگ و عرق نعنا به دلیل افزایش حرکات دستگاه گوارش، سبب تقویت معده گشته و باکتری های غیر سودمند این عضو را، از بین می برد. همچنین بارهنگ به دلیل بالا بردن حجم مدفوع، باعث تحریک روده گشته و باکتری های مفید روده را افزایش می دهد.

یکی از بهترین درمان های خانگی برای دفع میکروب معده این است که به میزان دو قاشق چای خوری از تخم بارهنگ را با دو استکان آب و مقدار کمی عرق نعنای اصل و رقیق، خیس کنید تا برای مدتی بماند و به اصطلاح لعاب بدهد. پس از اینکه لعاب داد، این مخلوط را بخورید تا میکروب های هلیکوباکتر مضر موجود در معده شما تا حد زیادی از بین برود.

همچنین برای درمان میکروب معده می توانید مقدار کمی از تخم بارهنگ را حرارت دهید. پس از آن که رنگ بارهنگ شروع به تغییر و تیره شده نمود، تخم بارهنگ بو داده شده است. این ماده را پس از خنک شدن، آسیاب کرده و سپس با مقدار کمی عرق نعنای اعلا، مخلوط نمایید. نوشیدن این مخلوط، در طی چند روز به از بین بردن میکروب هلیکوباکتر معده، کمک می نماید.

خوردن عرق نعنا در بارداری نی نی سایت

خوردن عرق نعنا در بارداری نی نی سایت تغذیه خانم ها در دوران بارداری از حساسیت بالا و اهمیت ویژه ای برخوردار است و استفاده از دارو های گیاهی، عرقیجات سنتی و برخی از خوراکی ها ممکن است برای بدن مادر و جنین، با عوارض خطرناکی همراه باشد. مصرف مقدار زیادی از عرقیجات و ادویه های محلی و سنتی به همراه غذا ممکن است عواملی مانند زایمان زودرس و بروز نواقصی در جنین، پدید آورد. در اصل بخش زیادی از مواد غذایی، دارو های شیمیایی و گیاهی که توسط خانم های باردار مصرف می شود، ممکن است به داخل بدن جنین وارد شود. از این رو خانم ها در این دوران باید نسبت به استفاده از انواع مواد غذایی و داروها، با حساسیت بیشتری اقدام نمایند.

اغلب عرقیجات سنتی مانند عرق نعنا در دسته دارو های گیاهی و معطر قرار می گیرند که در فرهنگ غذایی و دارویی مردم کشور ما از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. بسیاری از افراد ممکن است برای رفع و تسکین یک اختلال گوارشی ساده همانند معده درد خفیف و یا اسهال، مقدار کمی از عرقیجات مانند عرق نعنا را به همراه موادی مانند نبات و زعفران مصرف کرده و به سرعت بهبود یابند‌ اما در دوران بارداری همین مقدار اندک عرق نعنا و سایر داروهای خانگی، می تواند به افرایش فشار خون مادر به مقدار بالایی منجر شود و خطراتی را برای سلامتی مادر و جنین به دنبال داشته باشد. از این رو بهتر است که در دوران بارداری، به علت حساسیت بالایی که در زمینه تغذیه وجود دارد، هر گونه استفاده از عرقیجات باید با تجویز پزشک انجام گیرد. خانم های باردار باید از مصرف دارو های گیاهی مثل عرق نعنا به صورت خودسرانه و‌ به ویژه در حجم و غلظت بالا، پرهیز نمایند.

در این زمینه باید بدانید که تحقیقات پزشکی و آزمایشگاهی در رابطه با تاثیر مصرف عرقیجات بر حوزه سلامت و درمان، به ویژه بر روی جنین، بسیار اندک و ناقص است. در واقع آن چه که امروزه توسط اغلب متخصصان توصیه می شود، اغلب بر حسب تجربه افراد و یا از طریق طب سنتی به دست آمده است. از این رو بهتر است که خانم های باردار در این رابطه ریسک نکنند و در هنگام بروز مشکلات گوارشی و مواردی از این قبیل، به جای مصرف عرقیجات و سایر دارو های سنتی و گیاهی، از دارو های شناخته شده ای که در این زمینه وجود داشته و‌ در دوران بارداری مجاز می باشند، بر طبق دستور پزشک خود، استفاده نمایند.

عرق نعنا اسیدی یا بازی

عرق نعنا اسیدی یا بازی عرق نعنا از نظر شیمیایی دارای PH بالای ۷ است و بنابراین نوعی باز محسوب می شود. به طور کلی اغلب مواد خوراکی و دارویی که دارای طعم تا حدودی تلخ می باشند، باز هستند و مواد خوراکی با طعم ترش و یا متمایل به ترش، به عنوان اسیدهای ضعیف تا قوی، دسته بندی می گردند.

عرق نعنا دارای مزه تا حدودی تلخ می باشد که نشان دهنده ساختار شیمیایی باز، در این ماده می باشد. از این رو عرق نعنا می تواند یک داروی مناسب برای خنثی نمودن اسید معده و حالتی که به آن در اصطلاح، ترش کردن گفته می شود، به شمار آید.

طرز تهیه سکنجبین با شکر و عرق نعنا

طرز تهیه سکنجبین با شکر و عرق نعنا شربت سکنجبین یکی از خوش طعم ترین، سالم ترین و محبوب ترین نوشیدنی های اصیل و سنتی ایرانی است که از گذشته تا به امروز مصرف آن به ویژه در فصول گرم سال، رایج می باشد. این شربت به راحتی در داخل منزل قابل تهیه است و برای درست کردن شربت سکنجبین، تنها به موادی مانند شکر و عرق نعنای اصل و اعلا، نیاز دارید.

برای تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا، در ابتدا مقداری سرکه و عرق نعنا را در قابلمه بریزید، با یکدیگر مخلوط کنید و سپس آن را حرارت دهید. پس از این که شربت تا حدودی غلیظ شد و حجم آن کاهش یافت، به این مخلوط به میزان لازم، شکر بیفزایید. سپس شربت را به خوبی به هم بزنید تا شکر کاملا حل شده و ته نشین نگردد. در این مرحله باید حرارت را خاموش نمایید و منتظر بمانید تا شربت سرد شود. سپس آن را در داخل بطری های شیشه ای ریخته و در داخل یخچال قرار دهید.

عرق نعنا فلفلی برای لاغری

عرق نعنا فلفلی برای لاغری عرق نعناع فلفلی از جمله عرقیجات چربی سوزی است که کم کالری بوده و در عین حال می تواند با اشتهای کاذب نیز مقابله کند. از این رو از عرق نعنا فلفلی برای کاهش وزن، استفاده می شود. بعضی از تحقیقات در زمینه علوم تغذیه نشان می دهد که عرق نعنا فلفلی تا حد زیادی باعث کاهش اشتها می شود و از پرخوری جلوگیری می کند. ضمن آن که عرق نعناع فلفلی سبب بهبود هضم غذا و کنترل حرکات روده می شود که این عمل نیز به سلامت بیشتر بدن و کاهش وزن کمک می کند.

مصرف مقدار کمی عرق نعنا فلفلی اصل و درجه یک پس از مصرف غذاهای چرب و سنگین، می تواند به افراد دارای اضافه وزن کمک کند. زیرا این ماده با افزایش جریان صفراوی در بدن باعث هضم سریع تر و بهتر چربی غذا می گردد. همچنین با افزایش شدت کالری سوزی، در دراز مدت به لاغری و کاهش وزن منجر می گردد.