شکلات هوبی اصل موجب سکته قلبی در یک پیرزن شد

شکلات یک محصول رژیمی است که از دانه های کاکائو (کرئول، فوراسترو، کریولو، ترینیتاریو و ناسیونال) به دست می آید که به عنوان آب نبات مصرف می شود، برای طعم دادن یا پوشش دادن به انواع شیرینی ها، محصولات پخته شده و به نوشیدنی ها اضافه می شود.

این منبع فوق‌العاده انرژی فوری است، زیرا سرشار از کربوهیدرات است و همچنین حاوی سطوح کمی از آلکالوئیدهای محرک کافئین و تئوبرومین است که از زمان تمدن اولمک میان‌آمریکایی مصرف می‌شده است.

2. انواع شکلات
بر اساس محتوای کاکائو، ممکن است چندین نوع شکلات شناسایی شود.

اجزای اصلی شکلات خالص و شیرین شده که گاهی اوقات به آن “شکلات پخت” می گویند، تا حدی کره کاکائو و مواد جامد کاکائو هستند.

شکلات هوبی اصل جزو مرغوب ترین نوع شکلات ها می باشد که از طعم بی نظیری برخوردار است.

شکلات

خش بزرگی از شکلات مصرفی امروزی شکلات شیرین است که ترکیبی از شکلات و شکر است.

انواع مختلف شکلات در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

الف) شکلات خام
شکلات خام، که معمولاً به عنوان خمیر شکلات پودر شده خام شناخته می شود، بخشی از صنعت شکلات است که به سرعت در حال گسترش است. از دانه های کاکائو برشته نشده تهیه می شود و شامل هیچ ماده دیگری مانند شکر نیست.

این شکلات با استفاده از فرآیند تولید با حرارت کم یا سرد ساخته می‌شود (برشته کردن شامل نمی‌شود)، که به حفظ خواص آنتی‌اکسیدانی شکلات کمک می‌کند.

ب) شکلات تلخ
شکلات تلخ فقط حاوی مواد جامد کاکائو و کره کاکائو است. شکلات تلخ یا شیرین نشده به شکلات تلخ گفته می شود و به طور معمول در این نوع شکلات هیچ ماده شیرین کننده ای اضافه نمی شود.

شکلات تلخ حاوی 70 تا 80 درصد مواد جامد کاکائو است.

ج) شکلات شیری
عبارت “شکلات شیری” در ابتدا در سال 1687 برای اشاره به یک نوشیدنی جامائیکایی که به لندن منتقل می شد استفاده شد، اما تا سال 1875 بود که مخترع سوئیسی دانیل پیتر با موفقیت کاکائو و شیر تغلیظ شده را برای اولین بار شکلات شیری مخلوط کرد.

شکلات شیری شکلات شیرینی است که حاوی مواد جامد شیر است که ممکن است شیر تغلیظ شده یا شیر خشک بدون چربی باشد.

این ماده حاوی حداقل 20 تا 25 درصد مواد جامد کاکائو به صورت خشک است.