بلوک سقفی که موجب شکستن دست مهندسی شد

سیمان مورد استفاده برای ساخت آجرهای بتنی باید دارای کلاس مقاومتی 42،5N یا بالاتر باشد، زیرا بتن باید در سریع ترین زمان ممکن عمل کند. ماسه و سنگ سنگدانه های آجرهای بتنی را تشکیل می دهند.

در ساخت بلوک یکی از بلوک هایی که مصرف زیادی در ساختمان سازی دارد بلوک سقفی لیکا می باشد. می توانید از ماسه گودال یا ریز رودخانه، ماسه درشت (تا اندازه 5 میلی متر) یا سنگ هایی که برای آجرهای توخالی 10 میلی متر یا برای آجرهای جامد 13 میلی متر نیستند استفاده کنید. معمولاً می توان آجرهای بتنی را فقط با ماسه درشت درست کرد، اما می توان از ترکیبی از سنگدانه ها نیز استفاده کرد.

هنگامی که اولین دسته آجر خود را می سازید، سعی کنید فقط از ماسه درشت استفاده کنید. سپس مقداری از آن را با شن و ماسه رودخانه ریز و سنگ جایگزین کنید تا ببینید چه چیزی قوی ترین ترکیب را برای آجرهای شما ایجاد می کند. سعی کنید از نسبت های سنگدانه به سیمان 6:1، 8:1 و 10:1 استفاده کنید.

برای هر نسبت یا ترکیب، دسته ای از بتن را با آب مخلوط کنید و از دستگاه قالب گیری آجر برای ساختن آجرهای آزمایشی استفاده کنید. به این ترتیب می توانید ترکیب مناسبی برای نیازهای خود پیدا کنید.

هرچه آجر تازه قالب‌گیری شده سنگین‌تر باشد، بهتر است. آجرهای خشک شده را به هم بکوبید تا استحکام آنها را آزمایش کنید. اگر صدای ضربه توخالی شنیدید، به این معنی است که آجرها ممکن است ضعیف باشند. اگر صدای زنگ می شنوید به این معنی است که آجرهای شما محکم هستند.

هنگامی که “دستور العمل” را برای بهترین مخلوط برای آجرها و بلوک های بتنی پیدا کردید، می توانید شروع به ساخت آنها در مقادیر بیشتر کنید. اطمینان حاصل کنید که سیمان و سنگدانه های کافی برای ساخت تعداد آجر مورد نیاز دارید.

اگر از نسبت سنگدانه به سیمان 8:1 با سه و نیم کیسه سیمان و یک متر مکعب سنگدانه استفاده کنید، مخلوط بتن کافی برای ساختن حدود 400 آجر تولید خواهید کرد.

این عدد بسته به اندازه آجرها و توخالی یا توپر بودن آجرها می تواند متفاوت باشد. وقتی مقدار تقریبی آب مورد نیاز در هر دسته مشخص شد، حدود 90 درصد از این مقدار را اندازه گیری کرده و به دسته های بعدی اضافه کنید. 10 درصد باقیمانده آب را می توان به آرامی اضافه کرد تا قوام مناسب بتن به دست آید.