ارتباط بین رنگ ها و بهبودی بیماران روانی

به عنوان بخشی از برنامه تحقیقاتی ما برای تسهیل روش های بهبود یافته ارتباط با بیماران، به ویژه در مورد مسائل حساس بالینی، ما در حال بررسی این موضوع بوده ایم که آیا روش های غیرکلامی ممکن است به این روند کمک کند یا خیر.
یکی از این رویکردها این است که از بیماران رنگ خوراکی قرمز بخواهیم در پاسخ به یک سوال خاص، رنگی را انتخاب کنند.
به عنوان مثال در مورد سلامتی یا وضعیت روانی، و برای این منظور ما چرخ رنگ منچستر (MCW) را توسعه دادیم.
این ابزار از رنگ‌های مثبت، خنثی و منفی تشکیل شده است.
اعتبار آن در بزرگسالان عادی و افراد مبتلا به اضطراب یا افسردگی رنگ خوراکی ژله ای نشان داد که نسبت به تغییر واکنش‌پذیر و قابل تکرار است.
همچنین این ظرفیت را دارد که رنگ قرمز خوراکی ۱۴۰۱ یک چارچوب ذهنی مثبت را شناسایی کند. ما به این نتیجه رسیدیم که ممکن است ابزار مفیدی ویژه در نوجوانان باشد و بنابراین این مطالعه با هدف اعتبارسنجی آن در دبیرستان انجام شد.
از 620 دانش آموز (11 تا 17 ساله، میانگین سنی 14.0 سال، 298 (48.1٪) مرد، 322 (51.9٪) دختر) در مدرسه گرامر Sale در منچستر بزرگ خواسته شد که خلق و خوی خود را با رنگ MCW مرتبط کنند و همچنین بیمارستان را تکمیل کنند.
پرسشنامه افسردگی اضطرابی (HAD).
برای اینکه این دانش‌آموزان تجربه‌ای در علم رنگ خوراکی آمیتیدا داشته باشند، 197 نفر به چهار زیر گروه تقسیم شدند تا مشخص شود که آیا در مقایسه با گروه شاهد، تغییر در انتخاب رنگ خلق و خوی می‌تواند با شرکت در ورزش، موسیقی یا فعالیت‌های هنری ایجاد شود یا خیر.
این مطالعه کاربرد بالقوه MCW را برای ارزیابی سریع و آسان انواع مسائل بهداشتی در جمعیت های بزرگ، از جمله نوجوانان، تایید می کند. برخی از نتایج ما نیز باید مورد توجه متخصصان آموزشی باشد.
  • منابع:
    1. The Manchester Color Wheel: validation in secondary school pupils
  • تبلیغات: 
    1. داستان آلوئه ورا که در مریخ می روید!
    2. نوعی گلاب که فرمانروایان مصر به همسر خود هدیه می دادند
    3. آتش نشان چگونه کودک را زیر کنجاله نجات داد؟
    4. رسم عجیب مردم نیوزیلند برای خوردن سوهان